Actuele wachttijden
DE WACHTTIJD is 2 à 3 MAANDEN
Zowel voor de Generalistische Basis Geestelijke Gezondheids Zorg (GBGGZ) als de Gespecialiseerde Geestelijke Gezondheids Zorg (GGGZ ). NB: Ik heb maar met een enkele zorgverzekeraar een contract GBGGZ. Ik werk voornamelijk in de Gespecialiseerde GGZ.
Dit is van toepassing op alle diagnosegroepen.
Zowel voor de Generalistische Basis Geestelijke Gezondheid (GBGGZ) als de Gespecialiseerde Geestelijke Gezondheid (GGGZ) geldt in principe geen behandelwachttijd, de tijd tussen intake en behandeling. Als na de intake-sessies verdere behandeling bij mij geïndiceerd is, worden in overleg vervolgafspraken gemaakt. Dit is van toepassing op alle diagnosegroepen. Indien wenselijk vindt in overleg met de patiënt terugverwijzing naar de huisarts plaats.
NB: voor afspraken aan het begin van de werkdag om 9.00 uur en aan het eind van de werkdag, om 16.00 uur, gelden langere wachttijden.
Verplichte wachttijdregeling GGZ volgens NZA (Nederlandse Zorg Autoriteit): ‘Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).